Onze algemene voorwaarden zijn transparant en eenvoudig te begrijpen. Geen moeilijk gedoe dus, dat past niet bij ons en we doen er jou geen plezier mee. Omdat we zijn aangesloten bij Stichting Webwinkelkeur hebben we ook ingewikkelde algemene voorwaarden

1. Definities

Voor ons is er maar één definitie écht belangrijk:
1. En dat ben jij.

2. Wie zijn wij en hoe kun je ons bereiken

1. Wij zijn Rave Safe. Wij doen alles op het gebied van oordoppen specifiek voor festivals, concerten en alle andere momenten waarop je wordt blootgesteld aan teveel en te harde muziek. Als je contact op wilt nemen kan dat op de volgende manieren:

WhatsApp: Open chat
E-mail: info@ravesafe.nl
Telefoon: +31 (0) 85 065 61 93
Post: Willem Barentzstraat 16-A, 9718 BC, Groningen
Facebook: https://facebook.com/ravesafehearingprotection/
Instagram: https://instagram.com/ravesafehearingprotection/

2. We zijn op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 en 21.30 uur. 

3. Handige nummers: 
Ons KvK-nummer: 62615971
Ons BTW-identificatienummer: 213830826B01

3.  Toepasselijkheid

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing wanneer je iets bij ons koopt of hebt gekocht. We doen ons best om je kennis te laten nemen van deze voorwaarden, omdat erin staat wat je van ons mag verwachten en wat we voor je doen. 

Het kan voorkomen dat we aparte voorwaarden hanteren voor een product. In dat geval geleden deze voorwaarden ook.

4. Het aanbod

We vertellen je altijd wat, wanneer en hoe je iets kunt kopen. En wat de kosten van een product zijn en hoe je het eventueel kunt retourneren of ruilen. Het kan voorkomen dat de kosten van een product wijzigen. In sommige gevallen maken we gebruik van tijdelijke aanbiedingen. 

Als we een fout maken op een productpagina, dan mag je ons daar aan houden. Behalve als het foutje echt een blunder is en je van te voren had kunnen inschatten dat de informatie niet juist was.

5. De overeenkomst

1. Elke dag werken we aan een veilige webwinkelomgeving. Je kunt met een gerust hart bij ons winkelen.

2. Wanneer je oordoppen bij ons bestelt, ontvang je daar per e-mail een bevestiging van. Daarna sturen we je nog een e-mail wanneer de oordoppen ons magazijn verlaten om je op de hoogte te houden. Het zijn tenslotte jouw oordoppen.

3. Alle informatie en gegevens die je nodig hebt sturen we je toe, of vind je terug op of in de verpakking. Als je die gegevens niet meer hebt, kun je kijken op onze website. Daar staat het ook. Bonnetje kwijt? Doen we niet moeilijk over. Als je een account hebt aangemaakt tijdens het afrekenen, vind je daar je bestellingen terug.

6. Herroepingsrecht

1. Is het toch niet wat je er van had verwacht? In dat geval kun je binnen 14 dagen aangeven dat je je product wilt retourneren. Let wel op dat we gedragen oordoppen niet retour kunnen nemen. 

2. Is je product kapot, of is er iets anders aan de hand? Laat het ons weten, we vervangen producten indien nodig kosteloos. Als je er voor kiest om je geld terug te ontvangen, dan staat het binnen 3 dagen terug op je rekening.

3. ‘Daarom’ accepteren we ook als reden.

7 . Wat we van jou verwachten tijdens de bedenktijd

Ga voorzichtig met het product om en pak het uit. Is het niet wat je er van verwacht had? Doe er dan niets mee waarvan je zelf niet zou willen dat iemand anders dat voor jou gedaan heeft met je aankoop. Doe je dat wel, dan loop je het risico dat je minder geld voor het product terugkrijgt.

8. Wat je van ons kunt verwachten na het retourneren

Als je binnen 14 dagen hebt aangegeven dat je je bestelling wilt retourneren? Dan doen wij het volgende:

1. We bevestigen in overleg met jou het verzoek;

2. We sturen je een nieuw product of zorgen ervoor dat je binnen 3 dagen je geld terug hebt wanneer we het product retour hebben ontvangen.  

9. Kosten bij retourneren

Die zijn er niet.

10. Wat je niet kunt retourneren

Gedragen oordoppen kunnen we niet retour nemen. 

11. De prijs

1. Die vermelden we altijd helder en duidelijk zichtbaar.

2. De prijzen van onze producten zijn online en in winkels altijd hetzelfde.

3. Alle prijzen zijn inclusief btw.

4. Verzending is altijd gratis.

12. Onze beloftes en garantie

1. We doen wat je terugleest op onze website en hebt recht op wat we beloven. Daar staan we 100% achter.

2. Je hebt recht op een goed product en daarom geven we op alle producten 2 jaar garantie. Dat is een Europese richtlijn en die is meer dan redelijk in het kader van universele gehoorbescherming. In sommige gevallen geven we je de mogelijkheid om extra garantie bij te kopen tijdens het afrekenen. Is er toch iets aan de hand? Dan lossen we het voor je op.

13.  Bezorging en uitvoering

1. We doen er alles aan om jou blij te maken met onze oordoppen. En daar gaan we heel ver in.

2. Als je je oordoppen bestelt, dan heb je ze meestal de volgende dag in huis. Dat kunnen we niet garanderen, daarom geven we aan dat je je oordoppen binnen twee werkdagen (ook op zaterdag) kunt verwachten. Als het langer duurt dan gepland, dan brengen we je daarvan op de hoogte. Als je de oordoppen om die reden niet meer wenst te ontvangen, dan maken we het geld terug naar jou over.

3. De oordoppen die je op onze website ziet zijn altijd op voorraad. Mocht dat toch niet het geval zijn en je hebt al bestelt? Dan kijken we samen met jou hoe we dit kunnen oplossen. Als je liever direct je geld terug wilt, dan kan dat natuurlijk ook.

4. Als de oordoppen beschadigd of kwijt zijn geraakt voordat het bij jou is, dan is dat onze schuld. Dit lossen we zo snel mogelijk voor je op.  

14. Betaling

Klopt er iets niet in je betaal- of adresgegevens, neem dan direct contact met ons op.

15. Klachten

1. Heb je een klacht? Dat is heel vervelend. We hebben verschillende noodplannen voor het geval je een klacht hebt. Zo kunnen we je zo snel mogelijk helpen en je klacht oplossen.

2. Laat het ons weten als je een klacht hebt en omschrijf je probleem zo volledig mogelijk. Dan kunnen we je gericht helpen.

3. Je ontvangt binnen 24 uur een reactie van ons. Als het kan helpen we je meteen. En anders laten we weten wanneer je een oplossing kunt verwachten.

4. Je kunt je klacht over ons of over onze producten ook indienen bij Stichting Webwinkelkeur, maar we helpen je liever zelf. Als we contact hebben over je probleem, komen we er waarschijnlijk samen wel uit.

16. Geschillen

Komen we er écht niet uit, dan kun je er voor kiezen om de zaak voor te leggen aan het Europees ODR platform. Dat zouden we erg jammer vinden, maar respecteren je keuze.

17. Tot slot

Dit zijn onze algemene voorwaarden. Als de voorwaarden in de toekomst worden gewijzigd, vind je de wijzigingen terug op onze website. Veranderingen zijn nooit ten nadele van jou, daar zorgen we voor.